Upcoming courses

Open Leiderschap training (6 dagen, 1x per Maand)
feb.
6
naar 4 jun.

Open Leiderschap training (6 dagen, 1x per Maand)

Competentiegericht trainen is een benadering van persoonlijke groei die zich richt op het ontwikkelen van specifieke vaardigheden en kennis die direct relevant zijn voor het individu, hun werkzaamheden  en de organisatie. Hierbij ligt de nadruk gelegd op het ontwikkelen van concrete vaardigheden en gedrag die direct in de praktijk kunnen worden gebracht. 

De kerngedachte achter competentiegericht trainen is dat theoretische kennis alleen waardevol is als duidelijk wordt hoe dit in gedrag tot uiting komt. Het gaat er dus om dat er een brug wordt geslagen tussen theoretische kennis en praktische toepasbaarheid.  

Bij competentiegericht leren wordt het leerproces afgestemd op de behoeften van het individu. Dit betekent dat er aandacht is voor de individuele leerniveaus, tempo en leerstijlen. Hierbij kunnen leerdoelen gekoppeld worden aan competenties en worden competenties gekoppeld aan gedragspatronen. Dit geeft altijd een duidelijk beeld wat er van een individu wordt verwacht in gedrag en welke vaardigheden ze moeten ontwikkelen. (Mindstage methodiek) 

Mindstage methodiek 

De positieve gedragstrainingen van Mindstage leggen de nadruk op het positief beïnvloeden van het vertrouwen in de eigen bekwaamheid om een (nieuwe) taak succesvol uit te voeren. Dit doen wij middels een zelf gecreëerde strategie waarbij drie belangrijke pijlers het fundament vormen, Zelfeffectiviteit, Zelfmotivatie en Zelfbewustzijn. De relatie tussen deze concepten illustreren wij als een cyclisch en versterkend proces.  

  • Zelfbewustzijn: Het begrijpen van zichzelf vormt de basis voor het herkennen van sterke en ontwikkelingspunten, interesses en waarden. 

  • Zelfeffectiviteit: Met zelfbewustzijn kunnen individuen realistisch hun capaciteiten beoordelen en geloven in hun vermogen om te slagen. (V≠R) 

  • Zelfmotivatie: Het geloof in de eigen capaciteiten, bevorderd door zelfeffectiviteit, voedt de interne motivatie om doelen te stellen en te bereiken.  

  • Zelfmotivatie voedt zelfeffectiviteit: Hoe meer een individu bereikt door zelfmotivatie, hoe meer zelfeffectiviteit wordt versterkt. Successen die gerealiseerd worden door zelfmotivatie, versterken het gevoel van zelfeffectiviteit.  

  • Continue cyclus: Naarmate individuen succes ervaren, kan hun zelfbewustzijn verdiepen, wat leidt tot een verfijnder begrip van henzelf, en de cyclus gaat door. 

 

Uiteraard weten wij dat successen worden afgewisseld met momenten waarop een doel niet wordt gerealiseerd. Op beide situaties wordt door ons gereflecteerd vanuit nieuwsgierigheid. Bij Mindstage wordt de stemming van nieuwsgierigheid gezien als dé intrinsieke motivator om uit elke situatie een leerpunt halen. Dit draagt bij aan een positieve beïnvloeding van zowel de eigen stemming als de stemming van anderen. Daarmee draagt Mindstage bij aan het cultiveren van een omgeving waarin persoonlijke groei van individuen leidt tot een positief collectief welzijn. 

In de Mindstage trainingen wordt onder andere gebruik gemaakt van NLP, positieve psychologie en het causaal denken, naast vele modellen en technieken van vooraanstaande psychologen en leiderschapsspecialisten 

Evenement bekijken →
Open Leiderschap training (6 dagen, 1x per Maand)
apr.
9
naar 10 sep.

Open Leiderschap training (6 dagen, 1x per Maand)

Competentiegericht trainen is een benadering van persoonlijke groei die zich richt op het ontwikkelen van specifieke vaardigheden en kennis die direct relevant zijn voor het individu, hun werkzaamheden  en de organisatie. Hierbij ligt de nadruk gelegd op het ontwikkelen van concrete vaardigheden en gedrag die direct in de praktijk kunnen worden gebracht. 

De kerngedachte achter competentiegericht trainen is dat theoretische kennis alleen waardevol is als duidelijk wordt hoe dit in gedrag tot uiting komt. Het gaat er dus om dat er een brug wordt geslagen tussen theoretische kennis en praktische toepasbaarheid.  

Bij competentiegericht leren wordt het leerproces afgestemd op de behoeften van het individu. Dit betekent dat er aandacht is voor de individuele leerniveaus, tempo en leerstijlen. Hierbij kunnen leerdoelen gekoppeld worden aan competenties en worden competenties gekoppeld aan gedragspatronen. Dit geeft altijd een duidelijk beeld wat er van een individu wordt verwacht in gedrag en welke vaardigheden ze moeten ontwikkelen. (Mindstage methodiek) 

Mindstage methodiek 

De positieve gedragstrainingen van Mindstage leggen de nadruk op het positief beïnvloeden van het vertrouwen in de eigen bekwaamheid om een (nieuwe) taak succesvol uit te voeren. Dit doen wij middels een zelf gecreëerde strategie waarbij drie belangrijke pijlers het fundament vormen, Zelfeffectiviteit, Zelfmotivatie en Zelfbewustzijn. De relatie tussen deze concepten illustreren wij als een cyclisch en versterkend proces.  

  • Zelfbewustzijn: Het begrijpen van zichzelf vormt de basis voor het herkennen van sterke en ontwikkelingspunten, interesses en waarden. 

  • Zelfeffectiviteit: Met zelfbewustzijn kunnen individuen realistisch hun capaciteiten beoordelen en geloven in hun vermogen om te slagen. (V≠R) 

  • Zelfmotivatie: Het geloof in de eigen capaciteiten, bevorderd door zelfeffectiviteit, voedt de interne motivatie om doelen te stellen en te bereiken.  

  • Zelfmotivatie voedt zelfeffectiviteit: Hoe meer een individu bereikt door zelfmotivatie, hoe meer zelfeffectiviteit wordt versterkt. Successen die gerealiseerd worden door zelfmotivatie, versterken het gevoel van zelfeffectiviteit.  

  • Continue cyclus: Naarmate individuen succes ervaren, kan hun zelfbewustzijn verdiepen, wat leidt tot een verfijnder begrip van henzelf, en de cyclus gaat door.  

Uiteraard weten wij dat successen worden afgewisseld met momenten waarop een doel niet wordt gerealiseerd. Op beide situaties wordt door ons gereflecteerd vanuit nieuwsgierigheid. Bij Mindstage wordt de stemming van nieuwsgierigheid gezien als dé intrinsieke motivator om uit elke situatie een leerpunt halen. Dit draagt bij aan een positieve beïnvloeding van zowel de eigen stemming als de stemming van anderen. Daarmee draagt Mindstage bij aan het cultiveren van een omgeving waarin persoonlijke groei van individuen leidt tot een positief collectief welzijn. 

In de Mindstage trainingen wordt onder andere gebruik gemaakt van NLP, positieve psychologie en het causaal denken, naast vele modellen en technieken van vooraanstaande psychologen en leiderschapsspecialisten 

Evenement bekijken →